2013. április 22., hétfő

Behandlungspflegekurs, a Máltai szeretetszolgálatnál

Újra a könyv fölött görnyedve :))




Szeretettel köszöntöm minden kedves ismerösömet, aki eddig olvasott, es azokat is, akik csak ezután fognak :)) 


Megkezdődött a második felvonása annak a továbbképzés sorozatnak, ami arra hivatott, hogy az Erika mostanság cseppet sem unalmas életét egy új mederbe terelje, és egy teljesen új szakmát adjon a kezébe, aminek a segítségével nyugodtan nézhet a még előtte lévő pár év elé, természetesen itt Németországban :)) 


A harmadik felvonásra jövőre kerülne sor, Gerontológiát akarok tanulni, és feltett célom az OKJ 54 es vizsga megszerzése. Ezt a képzést itt főiskolai diplomaként ismerik el, a honosítás után természetesen. Szóval, Erika, gatyát felkötni :))

 Április 8.-a óta újra, minden második nap, délutánonként 5-9-ig Malteser központ, Siegen... 

Július 19-en lesz  a záróvizsga.... de már nem parázok, mint először tettem, teljes lelki nyugalommal állok elébe.. 




Már az első nap megkönnyebbülten fellélegezhettem, mert a kedvenc oktatóim tartják ezt a kurzust is, akikkel már a Schwesternhelferin képzőn olyan jól megismerkedtünk :)) 

A szó szoros értelmében tárt karokkal fogadtak, azon nyomban el kellett mesélnem, mi történt azóta velem, hogy telt el a praktikum, hogy éltem túl :)) 

Amúgy nem valami nagy létszámú a csoportunk, összesen 4 főt kóstál, velem együtt. 




Az első héten újra az elsősegélyt vettük, de mivel mi már mindnyájan vizsgáztunk belőle, ezért ez alkalommal nekünk  már nem kell.. és mivel kevesen vagyunk, hamar be is tudtuk minden alkalommal fejezni... 




Mind a négyen meglehetősen "súlyos" egyéniségek vagyunk, kimondottan jól kipárnázott futóművel rendelkezünk, minek következtében néha nem is volt olyan egyszerű egymást ide oda toszogatni, görgetgetni, hátulról előre mell alatt átkulcsolni, de jól elvoltunk, jókat vigyorogtunk saját magunkon :)) 

Még az ambubaba is túl élte :)) 




Szerencsére pont ezen időszak alatt kapott el a gyomorinfluenza is, és nem volt baj, hogy nem tudtam menni, semmit nem veszítettem vele... Tehát az első 4 alkalom úgy elröppent, mint a füst :)) 



A következő téma már húzósabb: általános gyógyszertan , bevezetés a Farmakológiába, egy kis elmélet, alapfogalmak, stb..





Most már tudom a menetet: semmit nem jegyzetelni a témaneveken kívül, feszülten figyelni, mint a faszobor, radarokat kibocsátani, és felfogni minél többet mindabból, amit az oktató magyaráz... 

Aranyos, kedves kis gyógyszerészhölgy az oktatónk, de marha gyorsan beszél, és csak azután húzta be a nyelvféket, mikoron arra a kérdésére, hogy értem miről beszél, azt a választ adtam, hogy ez nekem magasan kínai... sory :(( 

Elnevette  magát, és onnantól fogva  már lassabban  hadart :)) De ez nekem még mindig túl gyors volt :)) 

- de egye fene, úgysem tudok hallás után ott tanulni, megjegyezni dolgokat, itthon vár rám a nagyobb munka, megkeresni mindent magyarul a neten, és utána olvasni..de nem is olyan szörnyű, most jobban haladok mint az első kurzusnál. Miután elolvastam a magyar nyelvű tudnivalókat, nem kell mindent szóról szóra fordítanom a könyvből, tudom hova tenni a dolgokat, és kiemelni valóban a lényeget, a rizsát meghagyom köretnek :)) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése